lørdag 18. oktober 2014

Kva les eg no: The eye of the wold.


I dei siste par vekene har det vore Robert Jordans ”The eye of the world” som har fått merksemda mi. Dette er den fyrste av til saman fjorten bøker i den episke fantasy-serien ”The Wheel of time”. Hadde det ikkje vore for at Kjærleiken stadig masa litt om at eg måtte prøve meg på denne serien, hadde den mest truleg blitt ståande urørt i bokhylla. 

Eg er ein av dei som kronisk let seg påverke av tittel og/eller framside, og det var ingenting ved utsjånaden eller tittelen som appellerte til meg. Eg hadde fleire runde med omslagsteksten til boka, men sjølv ikkje den gjorde at boka freista. Så kvifor les eg den no? Det er eit himla godt spørsmål…
            Etter mykje om og men fikk fyrste boka ein sjanse. Den fikk faktisk ca fem sjansar. Då eg fyrst byrja å lese var eg ikkje overbevist og det tok lang tid og mange sider før eg byrja å kome skikkelig inn i historia. Men no, no er det gjort og me er så å seie umoglege å skilje!

Historia startar i Two Rivers der vi møter Rand al`Thor som blir ein viktig person i den vidare handlinga. Rand sitt liv vert snudd på hovudet når Moiraine, ein Aes Sedai og hennar Warder, Lan, kjem til landsbyen like ved heimgarden til Rand. Dette besøket av framandfolk endrar livet til ikkje berre Rand, men også hans barndomsvener Mat og Perrin, Landbyens Wisdom, Nynaeve, og Egwene. Saman sett dei ut på ei reise fylt av fare, tørt brød, framande stadar og folk ein aldri veit om dei kan stole på.
            Det er vanskelig å gi ei god anbefaling og samanfatning av denne boka, utan at eg røper for mykje. Historia byggjer seg sakte sakte, men sikkert opp og før du veit det er du hekta. Mykje av grunnen til at eg ikkje satt den tilbake i hylla i byrjinga, er fordi Robert Jordan har eit fantastisk skriftleg språk, og dette er ein av mange grunnar til å anbefale den til andre!

Eg er garantert ikkje ferdig med Robert Jordans fantastiske univers og ser fram til å dukke inn i dei neste 13 (!!!!) bøkene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar